04-08-03

Tekst maar geen beeld...

Geen Starbucks gevonden vandaag, dan maar via de internettoegang van het hotel...
Na een rustige avond in Boston (Chinees gaan eten in Chinatown) zijn we voor de lol eens een Amerikaanse cinema gaan doen. Geef mij toch maar Kinepolis of Metropolis dan hoor... zo'n ongemakkelijke zetels en zoveel reclame! De film was te genieten, maar dan alleen wegens het hoge slapstick gehalte, minder omwille van het niveau. De film was 'American Wedding', het vervolg op 'American Pie II'. Binnenkort ook in Europa, ongetwijfeld.
De dag nadien zijn we westwaarts vertrokken, maar met een kleine omweg en tussenstop in Burlington. Ergens in een industriepark daar bevonden zich namelijk de oude kantoren van Lernout & Hauspie, waar Maarten vroeger nog opleiding gekregen had. En inderdaad, de gebouwen stonden er nog (leeg wel te verstaan). Het L&H logo hing er zelfs nog aan! Foto's komen binnenkort... Oh, ja, er lag een 'demolition permit' in het uitstalraam: blijkbaar gingen ze de boel binnenkort slopen...
Daarna volgde een lange rit. Enkel in Amerika is het mogelijk om in dezelfde dag langs Boston, Rotterdam, Amsterdam, Rome, Geneve en Waterloo te rijden! Uiteindelijk vonden we een motel in Waterloo, een boerengat in de middle of nowhere. Echt zo'n typisch Amerikaans dorpje, met prachtige houten huizen en een cinema waar ze 'Terminator III' als 'Terminater' aankondigden op hun reclamebord. De plaatselijke Ierse pub was trouwens heel gezellig, en de avondlijke wandeling langs Seneca Lake ook (er was zelfs vuurwerk aan de andere oever).
Vandaag dan reden we van Waterloo naar Niagara Falls, de geliefkoosde bestemming voor huwelijksreizen hier. Uiteraard was ook hier weer een fameuze commercie bezig: al vijftien kilometer voor de beroemde watervallen wemelde het van de hotels, motels en restaurants, en onderweg zagen we minstens tien 'visitor center', 'information point' of andere 'tourist info' bedrijfjes die waarschijnlijk allemaal andere hotels en tourbusmaatschappijen vertegenwoordigden.
De watervallen zelf waren indrukwekkend: we maakten ons de bedenking dat de watervallen van Coo (die we op onze eerste vakantie samen hadden bezocht) hier maar niks tegen waren: chance dat we die eerst hadden gezien of we hadden er niks meer aan gevonden... Ook van de watervallen hebben we trouwens de nodige foto's genomen, maar dat zal dus ook voor later zijn.
Na de watervallen zijn we een eindje verder lekker gaan eten in een typisch Amerikaanse bar/restaurant, met veel neon, reclame voor verschillende merken bier en uiteraard sport op TV. En heel lekkere gegrilde stukken kip met rijst en groenten. En pasta met groenten. Jaja, beste moeders, we eten hier niet alle dagen Schots (bij Mac Donalds) of Italiaans-Afrikaans (Pizza Hut).
Na het eten zijn we nog een goede honderd mijl verder gereden, en nu zitten we in een Best Western hotel in Erie, Pennsylvania, een rustig stadje een paar kilometer onder het Erie-meer. Daarstraks zijn we hier nog even naar een gratis jazz- en bluesfestival geweest in een park ook.
Morgen rijden we verder naar Chicago, waar we twee nachten geboekt hebben in het Ramada Plazza Hotel vlakbij de luchthaven. Wie weet hebben we daardoor wel draadloos internet tot op de hotelkamer... tot morgen!

04:38 Gepost door Maarten en Greet | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

honeymoontravellers hey hapklare brokjes van mij;
zo te zien fijn weertje en fijn sfeertje daar op jullie huwelijksreis tijdens de wittebroodsweken. Ik geloof dat het er net zo warm is als bij ons... dus dat belooft.
tof om jullie reisverhalen te lezen; groetjes en wees lief voor elkaar... !

Gepost door: kokette dame | 04-08-03

erie-meer Gisteren was er nog een documentaire op tv over het eire-meer.
Naar het schijnt liggen daar veel scheepswrakken op de bodem, er zijn daar ooit meer dan 100 schepen vergaan na één zware storm.

Ik vertrek morgen ook op vakantie, naar het land waar vele amerikanen hun roots hebben.
Ik zal wel eens een mailtje sturen naar Greet haar mail adres met een foto van de omgeving!
Het zal er wel wat rustiger zijn dan daar in Amerika. (dat hoop ik toch)

Gepost door: walter vaes | 04-08-03

buck the stars Hello!
leuk reisverslag...ooit wil ik ook wel eens the all american way of life (als jehet leven kunt noemn ten misnte) aan den lijve ondervinden...
Starbucks heb ik ooit als mogen proeven...het was toen een relatiegeschenk en toen vond ik die koffie wel redelijk te doen...
Is dat zo moeilijk te vinden? of waren jullie op zoek naar zo'n coffeeshop?
have fun! en nog veel succes tesamen!